Monthly Monday Book Shelfie Mei

header MMBS

Kwante in Wonderland is een erg leuke nieuwe bookish meme gestart begin dit jaar, namelijk de Monthly Monday Book Shelfie. Elke maand staat er een ander topic centraal en is het de bedoeling dat we een boek uit onze boekenkast kiezen dat daarbij past.

Er doen inmiddels al een aantal bloggers mee met dit leuke concept! Via bovenstaande link kom je op een pagina waar alle deelnemers staan. Wat kun je verwachten van dit maandelijkse artikel?
Elke maand verzint Kwante een nieuw topic!

  • Je vertelt kort over je gekozen boek!
  • Hoe kom je er aan?
  • Las je het al?
  • Wat vond je ervan of wat verwacht je ervan?
  • En je maakt natuurlijk een mooie book shelfie!

Het topic voor deze maand:

Je lievelingsfamilie

Wat is dit een moeilijke!! Er zijn een hoop problematische families te vinden in YA boeken máár ik ben toch ook al een aantal geweldige families tegen gekomen. En nu moet ik kiezen welke mijn meest favoriete is… Uiteindelijk ben ik toch bij mijn eerste keuze gebleven, zodra ik familie zag staan dacht ik namelijk onmiddellijk aan:

de Wemels/ the Weasleys

The_Weasley_Family_at_Egypt

Harry Potter heeft zelf een verschrikkelijke familie maar word altijd ontzettend liefdevol ontvangen door de Wemels en uiteraard zien we een aantal familieleden terug op Zweinstein. Molly Wemel is zo’n zorgzame, liefdevolle moeder en uiteraard is daar de bekende quote: ‘Not my daughter, you bitch!’
Ron is Harry’s beste vriend en vind ik een heerlijk personages. Hij heeft absoluut zijn mindere kanten maar dat maakt hem dan ook zo echt. Daarbij is hij toch echt ontzettend loyaal.
Ginny is in de boeken ontzettend bad ass, helaas is dit in de films wat minder goed tot zijn recht gekomen. Ginny begon als het kleine, verlegen zusje maar is uitgegroeid tot een zelfverzekerde jonge vrouw die niet met zich laat sollen!
Ik moet altijd ontzettend lachen om papa Arthur, hij kan zich zo verwonderen over alle dreuzel uitvindingen en is heerlijk enthousiast.
Maar mijn favo familieleden zijn toch echt Fred en George, wat heb ik gelachen tijdens het lezen van de boeken met deze twee. Je kunt de gekste dingen verwachten en het is eigenlijk niet te zeggen wat ze allemaal voor kattenkwaad bedenken.
Het is denk ik wel duidelijk dat ik van deze familie houd!

WhatsApp Image 2017-05-08 at 12.02.39

In het midden van deze foto zie je mijn complete Harry Potter plank met alle Harry Potter boeken die ik heb. Alle Nederlandse boeken staan rechts, met daarnaast Fantastic Beasts en Quidditch through the ages. Ook Fantastic Beasts filmscript en Cursed Child playscript staan daarnaast. Links vooraan staan de twee geïllustreerde edities die uit zijn, daarachter verstopt liggen de Engelse delen die ik momenteel heb.

WhatsApp Image 2017-05-08 at 12.02.39 (1)

Nog een kleine close-up met een aantal van mijn Harry Potter goodies! Mijn liefde voor de serie en de familie Wemel is goed zichtbaar op deze plank.
Wat is jou favoriete boekenfamilie? En wie is je favo Wemel?

Liefs Isabelle

2 gedachten over “Monthly Monday Book Shelfie Mei

Geef een reactie

