Monthly Monday Book Shelfie Maart

header MMBS

Kwante in Wonderland is een erg leuke nieuwe bookish meme gestart begin dit jaar, namelijk de Monthly Monday Book Shelfie. Elke maand staat er een ander topic centraal en is het de bedoeling dat we een boek uit onze boekenkast kiezen dat daarbij past. 

Momenteel doen er vier bloggers mee met deze leuke uitdaging, naast Kwante is Melissa van Melissabookworld er al vanaf het begin bij en sinds vorige maand doet ook Annabel van Het Leven van een Boekenworm gezellig mee. Wat kun je verwachten van dit maandelijkse artikel?

  • Elke maand verzint Kwante een nieuw topic!
  • Je vertelt kort over je gekozen boek!
  • Hoe kom je er aan?
  • Las je het al?
  • Wat vond je ervan of wat verwacht je ervan?
  • En je maakt natuurlijk een mooie book shelfie!

Het topic voor deze maand:

een boek met heksen en/of duivels

Als fantasy fan heb ik natuurlijk genoeg boeken met heksen en duivels om uit te kiezen voor dit topic, wat het eigenlijk alleen maar moeilijker maakt! Welk prachtig boek uit mijn overvolle boekenkast verdient aandacht deze maand? En wat kwalificeert eigenlijk als heksen en of duivels? Ik heb uiteindelijk gekozen voor A Darker Shade of Magic van VE Schwab. Eerlijk gezegd vind ik het steeds minder bij het thema passen hoe langer ik bezig ben met deze post, OEPS! Maar zeg nou zelf, bij heksen denk je toch aan magie? En dit boek zit echt BOMVOL met magie 😀 Ik ga dus lekker toch voor dit pareltje 🙂

Witches en of demons

A Darker Shade of Magic is het eerste deel uit de Darker Shades of Magic trilogie en zit bomvol magie en dus heksen, en wie weet ook wel een duivel of twee….
Ik las boek één en twee al op mijn ereader maar kocht ze afgelopen november toen ik in Londen was. Via Melissa wist ik dat op enig moment gesigneerde versie van deze boeken te koop waren bij de Forbidden Planet en gelukkig waren die nog steeds beschikbaar. Deze twee boeken gingen dan ook in m’n koffertje mee terug naar Nederland. Ik genoot ontzettend van dit boek en wilde hem dan ook graag in m’n kast hebben staan en niet alleen op m’n ereader. Inmiddels is het laatste deel van de serie, A Conjuring of Light, ook verschenen. Verder heb ik van dezelfde schrijfster ook nog de boeken Vicious en This Savage Song. Beide zijn eerste boeken in een serie waarvan er nog geen vervolg uit is.

Ik vond deze eerst Monthly Monday Book Shelfie ontzettend leuk om te doen en kijk er nu al naar uit om dit artikel volgende maand weer te schrijven! Langzaam aan krijgen jullie zo hopelijk een leuk kijkje in mijn boekencollectie 🙂
Las jij A Darker Shade of Magic al? Wat is jou favo boek over heksen of duivels?

Liefs Isabelle

4 gedachten over “Monthly Monday Book Shelfie Maart

  1. melissasbookworld

    Ik heb a darker shade of magic en het vervolg sinds oktober afgelopen jaar in huis. Ik kocht beide boeken gesigneerd bij forbidden planet in London. Ik blijf er maar goede dingen over horen, dus ik ben zeker van plan de serie nog dit jaar te gaan starten! Ik wacht wel nog even totdat ik boek 3 ook in huis heb, zodat ik de trilogie kan binge-readen!

    Like

  2. Kwante in Wonderland

    Oeh dit boek ken ik niet! Nu moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik geen Engelse boekjes meer koop want anders zou ik hartstikke failliet gaan met meiden als jullie 😉

    Hij ziet er wel heel goed uit, ik hou van boeken gevuld met magie!

    Like

Geef een reactie

